Istnieje wiele rodzajów współczesnej akrobacji modelarskiej RC. Szczególnie rozległy jest dział lotniczy, w którym każdy miłośnik zdalnego sterowania niewątpliwie znajdzie najbardziej odpowiadający mu rodzaj zabawy.
Modelarze decydują się na taki wybór dopiero po zakończeniu pierwszego etapu nauki latania - pierwszych szczęśliwych startach, a niekiedy również lądowaniach wykonanych szybowcem lub samolotem szkolno-treningowym.
Kilka przykładów akrobacji lotniczych:
Full Fun lub Fun-Fly – to bardzo uproszczony free style. Uproszczenia te dotyczą głównie modelu (wielkość, konstrukcja), a mają za zadanie zminimalizować jego cenę, co jest nie bez znaczenia przy pierwszych próbach latania figur typu free style. Modele tego typu ze względu na niską cenę i małą prędkość lotu zdobywają ostatnio wielką popularność, również jako modele do nauki latania. Najpopularniejsze full-funy to modele o rozpiętości 1,4-1,6m napędzane silnikami 6,5-10 cm³. Ich konstrukcja i proporcje są podporządkowane założeniu latania bardzo wolno, bez utraty możliwości sterowania modelem. Decyduje o tym specjalny, bardzo gruby profil skrzydła, minimalne obciążenie powierzchni nośnej i olbrzymie, wychylające się po ponad 45° stery.
Przy omawianiu tego typu modeli nie sposób pominąć nieporozumienia jakże często widywanego na naszych lotniskach, którym jest nauka latania full-funem. Dla początkujących pilotów bardzo kusząca wydaje się niska cena takiego modelu, a także jego mała prędkość. Jednak trzeba pamiętać o tym, że modele te w założeniu projektowane są do wykonywania najbardziej wymyślnych ewolucji i tak naprawdę najgorzej latają prosto. Także gwałtowna reakcja na stery, szczególnie o ile użyta jest prosta aparatura bez funkcji „expo”, bardzo często przerasta możliwości początkującego pilota. Oczywiście możliwe jest ustawienie minimalnych wychyleń sterów i zastosowanie przedniego wyważenia dla uspokojenia modelu, ale są to tylko doraźne środki, które i tak nie zapewnią takiego stopnia kontroli, jaki mamy w przypadku modelu o bardziej klasycznych proporcjach.